woensdag 25 juli 2018

Wakker worden in het land van de rijzende zon

Na een goede vlucht, kwamen we aan in Fukuoka. Het was 21u. Eerst op zoek naar onze Budget-auto. Dit duurde even omdat de verhuurmaatschappijen bij de domestic terminal zaten. Maar ik werd vlot geholpen. En reed weg. Althans, wilde wegrijden. In het donker, automaat, links rijden, niet weten nog waarheen en een auto die nog op de handrem stond. Werkelijk alles ging fout, maar we zijn niet overreden, noch hebben iemand aangereden. Met hulp van vriendelijke Japanners vonden we ons hotel. Met miniatuur kamer, badkamer etc. Bijzonder te zien hoe klein alles is. Zadok kon totaal niet in slaap komen, die had de Nederlandse tijd nog in zijn hoofd, maar ik viel als een blok in slaap. De wekker op half 8 voor ons eerste Japanse ontbijt. Dat was verrukkelijk kan ik zeggen. En gezond. Groenten, vis, rijst. Mmm. Ook knakworstjes, die gleden bij Z naar binnen. En route! Met goede navigatie gingen we op weg. Ik nam de tijd om onze nieuwe omgeving te ontdekken. Kun je vaak tanken? Waar zitten de supermarkten? Boodschappen halen. De brander vol, een aansteker er bij. We zijn er klaar voor.
Ik rijd in de richting van Hirado, met een omweg langs de kust. Onderweg stoppen we bij een waterval. Hier vinden we een paar uurtjes verkoeling. Het is namelijk zoals verwacht erg warm in Japan. Bij het beginnen van de avond komen we aan in Yobuko. We vinden een prachtige kampeerplek. Met uitzicht op zee. Eerst gaan we nog even naar het strand. Daarna koken we onze maaltijd en gaan de tent in.
We worden wakker van de zon. Om 6u is het licht. Er staan kraantjes waarmee we ons kunnen wassen. Het uitzicht is prachtig. Een grote roofvogel houdt de wacht. Inmiddels, het is nu 7u, zit ik in de schaduw en lekt het al van mijn lijf. Dat worden waarschijnlijk geen stevige wandelingen vandaag. In onze auto is het gelukkig koel. Ik hoop vanavond de tent op te zetten op het eiland Hirado.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten