donderdag 12 juli 2018

What's coming up next? Japan & Zuid Korea!

Het is mijn plan om deze zomer (weer) naar Azië te gaan. En wel naar Japan en Zuid Korea (> met name Jeju, een vulkanisch eiland ten zuiden van Zuid Korea). Onze vertrekdatum komt nu snel dichterbij, dus is het tijd om eens wat beter te kijken naar wat ik nou precies geboekt heb, een paar maanden geleden. Een paar vluchten, een boottrip en twee keer een auto. Vanavond heb ik de laatste boottrip geboekt, waarvan het wel handig is dat deze vaststaat: van Wando naar Jeju. Wando ligt helemaal in het zuiden van Zuid Korea, op 6 uur rijden van Busan en op 4 uur varen van Jeju. 
Ik heb er best wel zin in. Het is een afwisselende, en ik verwacht ook wel een avontuurlijke reis. Het natuurgeweld in Japan draagt daar op voorhand aan bij. Wat ik erg leuk vind, is dat Jeju één van de in 2011 vastgestelde 7 natuurwonderen is! Op het kaartje hieronder is een deel van Japan en het grootste deel van Zuid Korea te zien. In Japan vliegen we op Fukuoka. De havenplaats waar we Zuid Korea binnenkomen is Busan. Onder Zuid Korea zie je het eilandje Jeju. Onze terugvlucht is vanuit Jeju.

Onze route is: 
Amsterdam - Shanghai (overstap) - Fukuoka (vlucht)
rondreis Japan (auto)
Fukuoka - Busan (ferry)
Busan - Wando (bus)
Wando - Jeju (ferry)
rondreis Jeju (auto)
Jeju - Shanghai (2 nachten) - Amsterdam (vlucht)

We hopen te gaan kamperen. Ik ben heel benieuwd naar onze mogelijkheden. Ik verwacht zo maar dat het wel weer eens een big adventure kan gaan worden. Niet veel mensen zouden mij graag na doen, met een kind zo'n reis maken - tenminste, dat wordt tegen mij gezegd - maar na onze ervaringen tot nu toe, zien wij er helemaal niet tegenop. Ik hoop dat ik weer eens een blog kan schrijven onderweg. Wordt vervolgd, zou ik zeggen...

Tot slot nog een uitsmijtertje over Japan:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten