zaterdag 4 augustus 2018

Naar de BSO

Donderdag was een reisdag. Voor de afwisseling wilde ik met Z naar een speeltuin gaan. Ik zag in het voorbijgaan in mijn ooghoek wat glijbanen etc. Daar wilde ik naar toe. Even draaien en daar waren we. Ik zag niet gelijk wat het was. Er stonden een paar/soort schoolbussen buiten. Personeel en later de directeur kwam naar me toe. Ik vroeg of we even een uurtje in de speeltuin mochten. Dat mocht. Het bleek een bso te zijn. Normaal is Z niet een echte bso fan, al heeft hij het er altijd goed naar zijn zin. Maar dit vond hij wel heel apart en spannend. Hij wilde graag even bij zijn 'collega's' kijken. De kinderen vonden het natuurlijk ook heel interessant. Ik denk dat ze zelden blonde mensen zien. De Japanse accuratesse was ook hier zichtbaar. Bijvoorbeeld bij de wasbakjes. Voor elk kind hing er een eigen, gelabeld, handdoekje bij. We werden hartelijk uitgezwaaid.







Aan het einde van de middag kwamen we bij Futo beach. Aan de zuidoostkust van Japan. Op de kaart had ik gezien dat hier een strand was. We konden ook onze tent hier opzetten. De volgende dag bleek eigenlijk pas waarom dit zo'n ideaal plekje was. 

Onder de bomen stond onze tent.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten