zaterdag 4 augustus 2018

Verrassende reistips


De volgende dag werden we van de hitte wakker. De zon brandde op de tent, ik verloor een liter vocht tijdens het opbreken van de tent, Zadok was aan het mopperen, want het gras was enorm scherp en hij had muggebulten op vervelende plekken. Ik dook om af te koelen even in de golven en het leek, althans ik hoopte dat, dat ik in de verte douches zag. Ik zei tegen Z, laten we even gaan kijken. Aangekomen bij het gebouw aan het begin van het strand, bleek het een compleet strandvermaak en -opzichtersgebouw te zijn, inclusief eet-en drinkgelegenheid én met zwembad. Alles zou om 9u opengaan, we moesten nog een uurtje wachten. Ondertussen kon ik e.e.a. wassen en drogen, dus dat kwam goed uit. Ik zag voor het eerst een Europeaan. Een Schotse jongen werkte daar! Met hem kwam ik aan de praat. Na 12 jaar backpacken, woonde hij nu 2 jaar in Japan. Hij vertelde mij van alles over mooie plekken in Japan en over de Japanse cultuur. Het was heel erg leuk, zo'n inhoudelijk gesprek. Hij vond het ook heel fijn om weer eens Engels te kunnen praten. Terwijl Z en ik als enigen in het zwembad(je!) zaten, 0,5 m diep ongeveer, had hij de taak om op ons te letten. Nogal bizar, maar hij zei, hoewel hij het ook gek vond, dat dit echt moest in Japan. Hij gaf 3 tips voor vandaag en morgen: Endu shrine, Cape Coy en apeneiland (naam moet ik even opzoeken). Allemaal ten zuiden van Futo beach, en in het subtropische!! zuidoosten van het eiland. Cape Coy is het allerzuidelijkste puntje. Daar is de zonsondergang prachtig en daar lopen wilde paarden. Het apeneiland is ook heel leuk. De apen mogen het eiland niet verlaten, want de apen 'king' staat ze daarna niet meer toe terug te keren. Endu shrine is een Japans religieus monument in een grot, waar je via een mooie wandeling naar toe kunt lopen. Alles wat hij adviseerde bleek prachtig en wat vooral heel mooi was, was de subtropische omgeving! De palmbomen, de vegetatie, het was zo anders dan wat ik tot nog toe gezien had.. en supermooi. Bij het apeneiland gingen we kamperen. De volgende dag wilde ik het bezoeken, je kon er met een bootje naar toe. 

Bij Endu shrine






Op Cape Coy













Kampeerplek voor het apeneiland


Geen opmerkingen:

Een reactie posten