woensdag 8 augustus 2018

Wando

We zijn eergisteravond aangekomen op Wando. Wando was een eiland, maar is nu met een brug verbonden met het vasteland. Vanuit Wando nemen we vanochtend de ferry naar Jeju eiland. Het was een busrit van exact 6 u die ons hier bracht. Net zoals de Japanners zijn de Zuid-Koreanen goed in plannen. Met behulp van de Lonely Planet vond ik snel een motel (de naam voor de traditionele hotels; de benaming hotel hoort hier bij internationale hotels). Het is een heerlijk motel, met uitzicht op de haven en de zonsopkomst. De eigenaren hebben hun best gedaan om alles aanwezig te laten zijn wat je leven comfortabeler kan maken. Een telefoonoplader, een computer, haarlak en -gel, koelkastje, drinkwaterkraantjes, etc. Ook is er een heerlijke douche. We zullen hier twee nachtjes slapen en dat is voor het eerst deze reis, twee nachten op dezelfde plek. Dus wel relaxed. De avond is prachtig hier, want alles is verlicht, bling, bling, en de lampjes veranderen steeds van kleur. Het is nogal betoverend. Verder is er een overvloed aan visrestaurants. De verse vis spartelt nog in bakken aan de straatkant. Zadok vindt dit fascinerend. Ik besluit om de volgende avond van de vis te gaan genieten, want mijn maag was vandaag niet geheel in vorm. Waarschijnlijk heb ik iets verkeerds gegeten in de ochtend.

De volgende dag verkennen we het stadje. Onderdeel hiervan is, dat we met een monorailtje naar boven gaan, waar een uitkijktoren is. Het is leuk. Het is overigens erg warm. Daarom gaan we in de middag even terug naar onze kamer. s Avonds is de verse vis aan de beurt. Het is een rib uit mijn lijf, maar misschien wel de lekkerste vis die ik ooit gegeten heb. We worden bediend door een aardige moeder en dochter uit Wladiwostok. Als ik denk dat ik de vis bijna half op heb, komt de andere helft van de vis in de vorm van vissoep op tafel. Het is veel te veel. Maar top lekker.

Mijn bagage is echt zwaar.

Gelukkig helpt Zadok (soms).

Wachten op de bus.


Uitzicht hotelkamer.

Verse krab.

Upside down.


Ook veel schelpdieren.

De monorail.




David en Goliath



Onze vis wordt gevangen.





Wando by night.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten