zaterdag 4 augustus 2018

Zeepaardjes en little Fiji


Eindelijk tijd voor een nieuwe blog. Ik heb batterij, wifi en Z slaapt. Die combi had ik niet de laatste dagen. Woensdag zijn we na het Japanse ontbijt, zeer geslaagd en zeer divers - ik weet niet wat ik gegeten heb, maar heb alles geprobeerd - verder naar het zuiden gereden. De zeepaardjes boerderij was ons doel. De wegen werden steeds rustiger en een grote vulkaan, de Kaimondake, doemde voor ons op. We waren aan de zuidkust van dit zuidelijke schiereiland. Op dit kaartje zie je de exacte locatie.


In de zuidoostelijke punt van dit schiereiland staat de vulkaan waar ik het zojuist over had. Deze is goed zichtbaar als je richting het zuiden rijdt. Heel mooi dus! Als je bij de zeepaardjes boerderij bent, uniek in Japan!, heb je een schitterend zicht op de vulkaan. 
De zeepaardjes zijn ook heel bijzonder. Er zijn veel soorten en er wordt allerlei informatie over de diertjes gegeven. Ook is er een klein cafeetje bij, waar kinderen kunnen knutselen. In de omgeving kun je een kleine wandeling maken en er zijn ook kleine strandjes. Alles is heel mooi, vooral door de vulkaan!









Behalve zeepaardjes waren er ook nemo's.

Japanse vouwkunst, een zeepaardje maken.








Aan het einde van de middag reden we naar Ubusiki. Ik had gelezen dat daar heet-zand-baden waren. Dat leek me een leuke afwisseling, na de onsen! Na wat rondrijden waren we er om half 7. Het was superleuk. Eerst gehuld in een kimono, naar het strand. Daar werden we met kimono en al ingegraven. Z vond het heel spannend, maar hij liet het over zich heenkomen. Er werd geadviseerd om niet langer dan 10 minuten in het zand te liggen. Dus zoiets deden wij ook. Het was bijzonder, en lekker warm. Daarna wassen en plonzen in de onsen, met sauna. Heerlijk. We zijn tot een uur of half 9 gebleven. Daarna nog een kampeerplaats zoeken, in het donker. Om half 8 is het hier al donker. Gelukkig had ik smiddags al iets gezien. Het bleek bij nader inzien een verlaten camping. Prima toch? 










Dit was echt een topdag. Ik dacht de leukste dag van de Japan reis. Gelukkig kwam er daarna nog een hele mooie dag! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten