maandag 4 december 2017

Klaar voor Flores

Dit weekend hebben we rustig aan gedaan. Als je wat langer op een plek zit, leer je wat mensen kennen en dat is ook wel eens leuk. Het geeft je het gevoel er een beetje bij te horen en niet alleen als toerist diensten af te nemen. Je hebt dan ook meer tijd voor gesprekjes met mensen. De mensen hier vinden dat erg leuk. Tijd en haast zijn hier geen factor van belang. Knap is dat. Om iemand te helpen, ook al kost het je een middag, daarvoor hoef je hem/haar niet te kennen.
Voor Zadok heb ik wat speelgoed gekocht, waar hij zich uitstekend mee heeft vermaakt. Zelf heb ik me in onze reismogelijkheden verdiept, iets wat ik nog weinig gedaan had. Ik loop o.a. aan tegen een visumprocedure hier, die ik me van tevoren niet heb gerealiseerd. Ik had me er gewoonweg niet in verdiept. Best dom. Als je langer dan 30 dagen wilt blijven, heb je een ander visum nodig, dat heb ik inderdaad op de luchthaven gekocht (een gewoon visum, minder dan 30 dagen, is gratis, maar kan niet verlengd worden). Maar dit visum moet ik op tijd verlengen, wat 3 dagen en weer geld kost, een waar kopieën etc voor nodig zijn en wat je op een aantal plaatsen kan doen. Om dit allemaal uit te zoeken zijn we vanochtend bij de immigratie dienst geweest.
Verder hebben we fysiek bijgetankt. Er zijn hier heerlijke eetgelegenheden. En apotheken voor ORS;).
Straks gaan we met een bus naar Ruteng. Het is 4 uur rijden. Het schijnt daar heel koud te zijn. 20 graden. Het is in de bergen. Ik weet niet wanneer ik weer kan posten, maar dat zien we vanzelf wel. Daaaagg!! (Fijne Sinterklaas allemaal!)

Nice toys, nice food, nice views:







Geen opmerkingen:

Een reactie posten