donderdag 14 december 2017

Maumere - in afwachting van het visum

Mijn laatste blog uit Flores. Over een paar uurtjes vliegen we naar Kupang in West Timor. De laatste dagen zijn we in Maumere gebleven, in afwachting van de verlenging van ons visum. Maandagmiddag na aankomst in Maumere zijn we gelijk naar het immigratie kantoor gegaan. Daar moest ik voor beiden formulieren invullen en een aanvraag brief schrijven. Beiden werden afgekeurd, want: sorry, het moet met zwart en niet met blauw... De volgende versie was wel goed. Daarnaast ging de beambte naar haar 'big boss' zoals ze zelf zei. Big boss, die zich verder niet liet zien, bepaalde dat er een bevestigingsbrief nodig was van de receptie van mijn hotel, persoonlijk gebracht, van mijn aanwezigheid daar. Ik kon wel vast betalen. Gezien ik niet zoveel cash had, moest ik eerst naar een bank om te pinnen. Een vriendelijke man, die bij de Holland-Amerika-lijn werkt en regelmatig in Rotterdam komt, bracht mij daar. Met een lading geld kwam ik weer terug, om te horen dat het geld vandaag niet overgemaakt kon worden, omdat de mobiele kassier (stond in een busje op het plein voor het kantoor) offline was. Of ik morgen terug wilde komen. Ik kon het geld ook bij de bank zelf laten overmaken en met het betalingsbewijs komen, maar waarschijnlijk lukte dat vanmiddag niet meer. De beambte maakte nog een pasfoto van mij en Zadok en wij zochten een hotel in de buurt. Ik had Z een hotel met zwembad beloofd.. dat werd het Sylvia hotel. We zijn hier 2 nachten geweest en hebben bijna alleen maar in het zwembad gelegen! De volgende dag, dinsdag, ben ik eerst naar de bank gegaan om het geld over te maken. De receptionist die voor mij naar de immigratie ging, vertelde dat ik het visum donderdag kon ophalen.
Verder hebben we nog een nacht geslapen in Pantai (strand) Paris, voor de afwisseling. En in Lena House. Lena House is 25 km vanaf Maumere en heeft een prachtig uitzicht op de zee. Donderdag haalden we de paspoorten op en gingen naar het vliegveld om een ticket naar Kupang te kopen. We vliegen vandaag, vrijdag. Tot blogs in West Timor!

Relaxen in Sylvia

Z helpt de eigenaar van Pantai Paris. Hij bouwt een muur ter bescherming tegen het stijgen van de zeespiegel. Elk jaar neemt de zee een meter van het land af!

Uitzicht bij Lena House




Vanuit onze bungalow gemaakt

Onze bungalow op de achtergrond


Kinderen komen altijd op ons af

Elk kind speelt met iets uit Zadoks speelgoedtas.

Onze schildpadden familie


Ik drink palmwijn. Sterke drank, lekker!

Z zijn avondeten. Brood met tijgerjam!

Mijn avondeten. Heerlijke tonijn!

Ons ontbijt

Nogmaals het uitzicht bij Lena House

Geen opmerkingen:

Een reactie posten