zondag 21 januari 2018

Een leuke ontmoeting in Miri en de ontdekking van Uber

Onze laatste dag in Sarawak was zo'n dag die totaal anders verloopt dan je van te voren bedenkt. Ik was van plan nog even met Zadok naar een speelpark te gaan en daarna de taxi van 12.45u te nemen naar Brunei. Echter, in het speelpark kwam ik Ezzay tegen. Ze paste op 3 kinderen van haar broer en ze had wel zin in een verzetje. Ze stelde voor dat ze ons Miri zou laten zien. Omdat ik dat wel een leuk idee vond, heb ik (in het huis van haar ouders aangekomen inmiddels) mijn taxi gecanceld, wat nog kon. Daarna heb ik de Uber app en de Grab app gedownload, om zelf een taxi te kunnen vinden tegen betaalbare prijs. Wat werkt dit perfect. Ik weet het, waarschijnlijk gebruikt inmiddels iedereen Uber al, maar ik ben een 'late adaptor', in marketing termen. Ik ben zwaar onder de indruk van het gebruiksgemak en het prijsverschil. Ik had dit 11 weken eerder moeten uitproberen;!
We bezochten een uitkijkpunt in Miri, een markthal - a la die in Rotterdam - voor onze lunch en een wandelpromenade langs de zee, een geschikte plek om foto's te maken. Het klikte goed met Ezzay, het was een leuke dag.
Een taxi bracht ons in de middag naar Brunei, ons laatste nieuwe land. De grensovergang was makkelijk, we hoefden er zelfs niet voor uit de auto te stappen. In het donker kwamen we aan. Ik ben benieuwd naar Brunei bij daglicht!


Het speelpark, een succes

De weg door het park

Met Ezzay

Alle kids achterin

Gekkigheid


Miri


Naar de promenade

Fotomoment


Zadok is het al weer beu

Let's go

Geen opmerkingen:

Een reactie posten