maandag 29 januari 2018

Matanani Island

In KK boeken we een excursie vanuit het hostel naar Mantanani Island. Het blijkt behoorlijk afgelegen te zijn, iets waar ik bij het boeken geen rekening mee hield. Om 7u 's ochtends worden we opgehaald voor een busreis van ruim 2 uur, waarna we met een boot nog 45 minuten verder gaan. Het eiland biedt dan ook wel een ander aanzicht dan Sapi gisteren. Het ligt zeer afgelegen, in een prachtige zee, en de enige toeristen komen van onze boot. De boottocht is best pittig. Door de snelheid slaat de boot hard op de golven. Donkere jongens, met lange zwarte haren in staartjes, zorgen voor ons. Later zullen ze op het dek dansen op muziek, terwijl wij snorkelen. Het past zo in het mooie plaatje hier.
Het snorkelen is geweldig. We snorkelen op 2 plekken. Bij de eerste plek die ik het mooiste vind, is het koraal op 5 meter onder me. De vissen zijn zeer divers en groot ook. Dit vind ik de mooiste plek. Terwijl ik snorkel zit Zadok trouwens op mijn rug, in zwemvest, en ik vertel hem wat ik zie. Gaat prima. Als het snorkelen gedaan is, staat een lekkere lunch op ons te wachten op het eiland en hebben we nog tijd om te zwemmen. Z en ik zijn de enigen die gaan zwemmen. Onze medereizigers, allemaal Aziaten, blijven op het warme droge. Vaak kunnen zij niet zwemmen. Zelfs jonge jongens niet. Weer terug met boot en bus naar KK. Nog 1 dagje shoppen in KK en dan naar Singapore!



Equipment heeft hij wel, niet gebruikt echter.

Onze boot



Aanzicht eiland






De lunch

Veel vis, ook krab, en kippe-tenen.





Levende zeesterren, van de bodem opgeraapt.


Het is onvoorstelbaar mooi hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten