donderdag 18 januari 2018

Maleisië - Kuching, stad van de katten

Na een fantastische dag en 2 nachten in Gardenia Resort and Spa - zwembad, heerlijk uitgebreid ontbijt, massage.. - vlogen we naar Kuching, op het Maleisische deel van Borneo.
Aankomst bij hostel Quiik Cat. Kuching betekent kat. Je ziet dit diertje dan ook overal afgebeeld. Heel mooie locatie, op 5 minuten loopafstand van de Sarawa rivier. 's Avonds is het echt idyllisch bij de rivier. We hebben hier dan ook wat gewandeld, gevaren met een bootje en, kennis gemaakt met twee docenten, één uit Nigeria, één uit Irak, die in Kuala Lumpur onderzoek doen op de medische faculteit en voor een conferentie in Kuching zijn. Zij nodigden ons uit om samen te eten. Ik dacht: Leuk, maar dat wordt vast geen succes met Zadok erbij. Hij was al best moe en hij houdt er ook niet zo van als ik Engels spreek. Dus ik vroeg het hem maar. Zegt hij: Dat lijkt mij wel leuk, dat heb ik nog nooit gedaan. (?!?!) Bijzonder.., dus we gingen mee. Ze hadden een adres gekregen met heerlijke seafood. Roof(s)top Restaurant. Het was zo gezellig en Zadok had de grootste lol. Zo werd dit een onverwacht leuke avond. Met twee nieuwe contacten in landen die nog niet zo toeristisch zijn..;).
Terug in het hostel zei ik: Zadok, je bent superlief geweest vandaag. Ga je morgen weer zo lief zijn? Hij: Ik ga mijn best doen, maar ik weet niet of het lukt... (!!).

Spa treatment, met Z in de badkuip op de achtergrond.

Zadok's choice

Quiik Cat, Kuching

Straatbeeld

Straatbeeld

Tempel, boeddhistisch

Straatsnacks

Leuk plaatje, straatbeeld

Souvenir paradijs

Stad van de katten


De lokale beroemde cake

Brug over de Sarawak rivier

Een vliegtuig vouwen voor Z, langs de rivier.

Z is zeer tevreden.

Kijk je even niet, is Zadok kwijt!



Naar de boot

Op de boot



Azië, Europa, Afrika


Onze maaltijd wordt gewogen.


Deze is het geworden.

Rijst eten als een aap.. aldus Z.


Satar en Hamza

Gezelligheid

Geen opmerkingen:

Een reactie posten