maandag 20 november 2017

Apen en regen

Gisteren vonden we geen kerk helaas. Gelukkig had ik toch een invulling. Van een vriendin kreeg ik een envelop mee met een verrassende inhoud. Allemaal gekleurde briefjes met bijbeltekstenteksten van verschillende soort. Bedankt Eline! Zadok wilde dat ik van de Goede Herder ging lezen. Maar bij de toepassing, een schaapje worden, kon hij zich helemaal niets voorstellen. Hij keek me echt aan alsof ik in de war was geraakt. Welk mens wil nou een schaap worden?


Het is wel kostelijk om te zien hoe letterlijk een kind alles neemt. 
Vandaag zijn we in Ubud naar Monkey Forest geweest. Eén van de regels daar is dat je de apen niet in de ogen mag kijken. Dit had ik Z verteld. Elke keer kwam hij hier op terug. Hij vond het namelijk ook eng. 'Ik keek wel, maar niet in de ogen'. Ik zei van een afstandje hebben ze het niet in de gaten. Hij even later: 'Ik keek wel, maar van een afstandje, dat hebben ze niet in de gaten. Waarom hebben ze dat niet in de gaten?'. Wel heel leuk om dit samen met hem te beleven.



Vandaag hadden we ook onze eerste tropische regenbui. Pfff... geen einde aan. Met bakken uit de hemel. Je kunt niet anders dan wachten tot het over is. Het duurt minimaal een uur. Het koelt ook af daardoor. 


Onderweg als we ergens naar toe lopen, vermaakt Z zich opperbest. We doen dan ook 2 uur over 2 km.

Vliegtuigjes vouwen van massagereclamefolders.

Een aanloop nemen en springen, en weer terug..

Tenslotte, een leuk moment gisterochtend. In het zwembad had Z een paar 'fans'; jongens uit Borneo. Dit briefje vond ik onder onze kamerdeur doorgeschoven. Sweet..




Geen opmerkingen:

Een reactie posten