woensdag 22 november 2017

De overtocht - naar Lombok

Vandaag vertrokken we uit Bali. Na een heerlijk ontbijt, vers gebakken brood, liepen we richting de ferry. Een beetje een gokje, want de fast boat doet er één uur over en de ferry 5 tot 6 uur. Maar ik wilde weg van het toerisme, dus.. al doende kwamen we op de ferry terecht. Het duurde 1,5 uur voor hij vertrok en hij deed er 4 uur over. We hebben ons absoluut vermaakt. Ik heb er geen seconde spijt van gehad, want het was een leuke dag. Binnen kon je prima zitten en Zadok was de hele rit happy. Hij maakte lol en genoot. Hij zei toen we van de boot kwamen: helemaal niet zo lang:).
Ik had een jongen ontmoet op de boot die ons naar een leuke plek wilde brengen. 35 km op zijn scooter. Mijn tas voorop en wij tweeën achterop. Hoe mooi de rit ook was, Z viel weer eens in slaap. Het is hem niet kwalijk te nemen.
Lombok oogt gelijk heel anders dan Bali! Rustiger, groener (eerste indruk) en de mensen zijn voornamelijk moslim. Ik geloof dat het een goede keus was om richting Lombok te gaan. We komen aan in Sekotong, bij het hotel, maar de prijs bevalt mij niet helemaal. Op booking.com zie ik dat er dichtbij iets vergelijkbaars zit. Ik reserveer dit en 200 m later zijn we er. Niet te geloven! Deze plek is nog veel mooier. We zitten nagenoeg op het strand. Alles is van bamboe. En op 2 andere gasten na zijn we de enigen. Wat een heerlijke plek. Het wordt snel donker, dus helemaal goed zullen we het morgen pas zien. We bestellen ons eten en relaxen nog even. Benieuwd hoe het er morgen uit ziet!

Ontbijten


Herrie op de ferry

Zojuist aangeschaft, zonnebril, eenmalig gebruik gok ik.



Kids language

Lombok in zicht!

Laat zich raden: de ferry

Nu eerst een ijsje!

Z kijkt filmpjes op de bar.


Z inspecteert zijn zojuist gemaakte zandkasteel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten