woensdag 29 november 2017

Reizigers zijn we

We zijn weer boven water. Dank allen die zich zorgen maakten over ons. Vooral wat betreft de vulkaan op Bali. We hebben 4 dagen geen internet gehad. In die 4 dagen waren we op reis, eigenlijk om van Lombok op Flores te komen. Daarvoor moet Sumbawa doorkruist worden. Echt een hele trip. Over Sumbawa in mijn volgende blog meer. Ik heb geen toeristen meer gezien op deze route. Alleen gisteren bij de ferry van Sumbawa naar Flores, daar zag ik voor het eerst weer backpackers. Het waren gestrande reizigers van wie de vlucht uit Bali gecanceld was. We hebben dus veel gereisd afgelopen dagen. Ik besloot om vrij snel Lombok te verlaten, omdat ik geen echt plan voor Lombok had en omdat het mogelijk is dat ik er nog terug kom later deze reis. Ook had ik gezien dat er in Sumbawa Besar een kerk was. 
De manager van ons hotel zette ons af in Mataran, de hoofstad van Lombok. Daar werd mij verteld dat we 3 uur moesten wachten op het vertrek van onze bus. Er is echt geen enkele informatie voor handen, dus je moet het maar geloven. Ondertussen werd ik 'bang gemaakt' door een uiterst betrouwbare:) kaartverkoper. Hij zei dat als ik nu niet vast een kaartje kocht voor de rit Besar - Bima, ik hoogstwaarschijnlijk weer terug moest naar Lombok om alsnog dat kaartje te kopen. Gezien er geen enkele informatie beschikbaar is, is dat best vervelend. Ik heb besloten om het risico te nemen. Een naar mannetje kwam met zijn gitaar naast mij zitten spelen: When I find myself in times of trouble... Het was eigenlijk wel komisch.
Dokje heeft zich op de terminal uitstekend vermaakt. Zie foto's. We maakten een mooie tocht naar de andere kant van het eiland, zo'n 2,5 uur rijden. De bus ging op de ferry. De overtocht was schitterend en duurde 2 uur. Daarna nog 2 uur met de bus. Inmiddels was het helemaal donker en was Z in slaap gevallen .. (wordt vervolgd) ..

Z eet voor het eerst lychees, op de bus terminal in Mataran.

Tijd voor koffie


Z heeft 1,5 uur met dit poesje gespeeld.


Z troost een kindje dat huilt.

Z maakt het busplein schoon.

Onderweg

Naar de ferry

Op de ferry. Z wordt belaagd door verkoopsters.

Voor wie de topo kennis is weggezakt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten