dinsdag 21 november 2017

Een beetje avontuur

Vandaag hadden we een beetje avontuur. We zijn met een busje naar Padangbai gegaan, waar vandaan de boten vertrekken oa richting Lombok. Bij aankomst zag ik al dat dit plaatsje minder toeristisch is. Eerlijk gezegd een verademing, dus ik dacht, laten we hier maar eens een nachtje blijven. Aan het einde van de baai vonden we een leuk hostel. Onze kamer is zeer basic, er staat alleen een stapelbed en de douche is aangrenzend, maar ongeveer buiten. Nu ik op bed lig, hoor ik dan ook steeds geluiden die ik niet thuis kan brengen. Ik had gehoord dat er een 'wit strand' strand is verderop. Wij wilden daar naar toe. Al moest ik Zadok overtuigen, want voor de deur was ook strand. Het was een leuke route langs de kade. Op een gegeven moment moesten we van de weg af en gingen we vrij steil om hoog (wat ons een mooi uitzicht gaf) en weer naar beneden natuurlijk om bij een werkelijk schitterend strandje te komen. De tocht was best pittig, maar het strand overtrof mijn verwachting. Echt leuk zo'n route. Op de terugweg passeerden ons 2 motorfietsen. Zonder er lang bij na te denken vroeg ik of we mee mochten rijden. Zadok opent deuren; het mocht. Hij voorop bij de man. Ik achterop bij de vrouw. Door de jungle over een hobbelpad. Superleuk en Z keek alsof hij het spannend vond. Bij aankomst in het dorpje kwamen we midden in een tempelceremonie terecht. Het was een vrolijke sfeer. Z zei dat het wel een bruiloft leek. De vrouwen zaten op de grond en ik vroeg mij af waar de mannen waren. Zij kwam even later in een optocht met muziek. Het was een soort dorpsfeest leek wel, maar wat er echt gebeurt weet ik niet en een beetje een unheimisch gevoel geeft het me wel. Z vond het eerst wel interessant, maar raar genoeg viel hij als een blok in slaap op mijn schoot. Ik ben gauw weg gegaan. Het was niet ver meer naar het hostel. Daar aangekomen zagen we dat we er een kamerbewoner bij hadden gekregen. Ik weet niet welk geluid salamanders maken, maar volgens mij hoor ik hem steeds. Heel raar, een soort kikkergeluid.

De tocht naar het strand - met uitzicht










Dat groene emmertje waar Zadok mee loopt.. dat is een emmertje uit het hostel, uit de douche, daarmee kun je jezelf afgieten. Dit emmertje moest mee, inclusief een laag water, om bij het strand uit te gieten. Vandaar:). 

De tempelceremonie






Onze kamerbewoner

3 opmerkingen:

  1. Leuk al jullie avonturen te lezen Karin! Volgens mij genieten jullie enorm!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankje, Mirel! Het is heerlijk hier ja, we genieten. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een gekko. Ervaren reizigers kennen die beestjes wel. Ze vangen insecten in je kamer en zijn vernoemd naar het geluid dat ze maken.

    BeantwoordenVerwijderen